woensdag 10 september 2008

Op weg naar Tofino

En daar gingen we weer op pad. Op naar Tofino, op naar het Pacific Rim National Park! Het duurde even eer we op de juiste weg zaten. De TomTom, die geen tomtom is, maar door ons wel zo genoemd wordt, was van slag, doordat ie door ons consequent TomTom wordt genoemd, maar een Garmin is en nu een identiteitscrisis heeft opgelopen, wist de weg niet meer! Als TomTom dan roept "sla linksaf" en Monique begint vervolgens te panieken, omdat ik linksaf ga, is het gauw bekeken met TomTom! TomTom is vanaf nu helaas verbannen naar zijn etui!

Vanaf het moment dat mijn andere TomTom, genaamd Monique, het helemaal over nam van TomTom, gingen we de goede kant uit. Op naar het Noorden en bij Parksville, jawel, linksaf naar het Westen!

Onderweg gestopt bij de Little Qualicum Falls Provincial Park. Nou geloof me, little zijn die Falls zeker! Ik denk dat ze net wat hoger zijn dan de watervallen van Coo! Vervolgens doorgereden, nog even een pitstop gemaakt op een idyllisch plekje om wat te eten en terwijl Monique meelalde met Les Poppys' Non, non, rien n'a changé (werd gelukkig weer snel opgevold door echte muziek!) en ik de 2e stem verzorgde de bergen op- en af sjeesden! Heerlijk, een mooie omgeving, jeugdsentiment in de cd speler, een goede auto en we hebben vakantie!

Aangekomen in Tofino vonden we in no time het hotel. Het Best Western Tin Wis Resort! We hebben een kamer met zeezicht, een strakblauwe lucht, lekkere temperatuur en het is geweldig! Vanuit onze hotelkamer wandelen we zo het strand op en de Pacific Ocean in... Nah... dat hebben we maar niet gedaan. Tot onze enkels zijn we in het water geweest en dat was voldoende. Het water is nl. koud! Oja, hadden we in Victoria de papieren liggen wat te doen bij een aardbeving (seek cover and hold on! Haha, wij lagen onder de tafel, tijdens het lezen!), blijkt deze omgeving tsunami gevoelig te zijn! Dus ook maar even gelezen wat te doen bij evacuatie!
Na de zonsondergang (niet zo mooi als gister) zijn we een hapje gaan eten. De eerste zalm is een feit en hij smaakte weer verrukkelijk!

4 opmerkingen:

Hes zei

Hihihihihihihi... Een TomTom eeeeh andere navigator met een identiteitscrisis.. Wahahahahaha! Maarre.... volgende keer dat ik dus op reis ga wil ik graag jullie TomTom eeeh Monique lenen :-D

Anoniem zei

Even druk. Morgen lezen we alles door. LAterrrrr!

JP

Anoniem zei

Speak for yourself. Heb nou de weg gevonden (zonder mijn TomTom, nou ja, eigenlijk met TomTom met buikje want ik vulde gewoon helft van zaken op blog niet in om deze reactie geplaatst te krijgen (dus niet). Weet inmiddels beter.

Lees dus alles trouw.

Wil niet meer over zalm of andere lekkernijen beginnen: ik lees dit als Remy en dat gevoel wordt dan niet minder!

Foto's van gisteren waren weer geweldig. Ben maandag benieuwd naar update.

Lekker weekend daar meiden - wij gaan drie dagen afspraken achterna rennen en tussendoor koken voor 40 man dus ... genieten daar and I wish I was there ... :-)

Monique

Monique

Anoniem zei

Tomtom? Ik zeg dom dom! Kunnen de foto's niet op het blog erbij? Dat leest toch leuker.

JP