maandag 8 september 2008

Van Amsterdam naar Vancouver

We hadden de tijd vandaag, want we zouden pas om 15.40 uur vertrekken vanaf Schiphol. Aangezien we vrijdag al online konden inchecken, hoefden we natuurlijk niet 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Dus ’s ochtends nog lekker wat boodschappen gedaan en rond 12 uur werden we opgehaald… Wacht even… We hoefden toch niet meer 3 uur van te voren aanwezig te zijn?! Tja, er stond een file tussen Utrecht en Vinkeveen en dan zorgen wij natuurlijk dat we snel in de auto zitten. Gelukkig konden we wel binnendoor, dus via Maarssen, Breukelen en Loenersloot zaten we in no time op de A2 richting het vliegveld!
Eenmaal op het vliegveld hebben we onze ouders gedag gezegd en zijn we snel naar de bagage afhandeling gegaan, waarna we na een tijdje door de douane konden. Even wat rond gewandeld, wat gesnackt bij de Mac en op naar de gate, waar we zowaar voor aan in de rij stonden en dus heel snel door de security check gingen. Daar stond een nieuw apparaat, echt humor. Je staat erin met je gezicht naar de zijkant, dan zegt de security figuur 'raise your arms' (veel Canadezen aan boord), dan sta je daar met je armen in de lucht, vervolgens krijg je te horen dat je door mag lopen, moet je buiten het apparaat blijven wachten, tot het sein 'clear' wordt gegeven! En ja, we kregen zowaar allebei het sein 'clear'!

Het vliegtuig vertrok iets te laat, maar die tijd werd ruimschoots goedgemaakt, want de verwachting was dat we ongeveer een half uur eerder aan zouden komen in Vancouver. De vlucht ging verder heel voorspoedg, we kregen op tijd ons natje en droogje en ruim 9 uur later landden we eindelijk in Vancouver. En ohohoh… wat waren we blij dat we de benen konden strekken!

Bij de douane werden we vriendelijk ontvangen: wat kom je doen, hoe lang blijf je en wanneer ga weer weg? Stempel, stempel, alsjeblieft! Mijn reactie: ook jij nog een fijne dag! Natuurlijk, zoals bij een held op sokken hoort, gezegd op het moment dat zij me zeker niet meer konden horen!!

Vervolgens op naar het hotel… Het Fairmont Hotel Vancouver Airport! En geloof me, 5 sterren is to endulge yourself! Je moet wel, je kan niet anders. Het begint al bij de het inchecken. Dan kom je op je hotelkamer en dan zie je…

Een bed waarvan je op afstand al weet dat het verdomd lekker ligt! Maar wat erger is, waarvan je weet dat je er voorlopig nog niet op mag gaan liggen, want tja, we willen niet ’s nachts om 2 uur klaar wakker liggen!
Dus gingen we op naar het zwembad. Er was ons al verteld dat we geen olympische afmetingen moesten verwachten, maar dit was echt een zwembad van niks! Wel zat er een jetstream in, waar je tegenin kan zwemmen, zonder dat je ook maar een centimeter van je plek af komt! Natuurlijk wilden we dat wel uitproberen, maar eerst moesten we in de hottub! Dat hadden onze vermoeide spieren zeker verdiend. Nadat we een tijdje in de hottub hadden gezeten, sloeg de verveling toe, dus gingen we op naar de jetstream. Ik stak mijn voet in het water en had vervolgens het kippevel op mijn armen staan! Steenkoud dat water! Dus zijn we weer terug de hottub ingerend!

Als afsluiter van de dag hebben we in de bar een lekkere cocktail gedronken op de vakantie, nog even wat gegeten en vervolgens was het call it a day! Op naar de kamer, waar we om 20 uur volledig onder zeil gingen.

Oja, het weer: zonnig, met een strak blauwe lucht!

Hes zei

Hottub! Hottub! Geef jullie groot gelijk!!!

Anoniem zei

WOW!!!!! Hotel ziet er geweldig uit zeg.